עסקים ונותני שירות במתחמים מסחריים לא יחויבו לעבוד ביום המנוחה

הצעת חוק זו תתקן את המצב הקיים ותביא לכך שמעסיקים או בעלי מתחמים מסחריים לא יוכלו לכפות על עסק או נותן שירות לעבוד בשבת בניגוד ברצונם ובכך לפגוע להם ביום המנוחה השבועי כפי שנקבע בחוק
איתי גדסי No Comments on עסקים ונותני שירות במתחמים מסחריים לא יחויבו לעבוד ביום המנוחה

על פי החוק החדש התניה בחוזה המחייבת את פתיחת בית העסק בשבת לא תיאכף, ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה או לתבוע פיצויים מוסכמים בשל הפרתה • גואטה: "ו הצעה חברתית מהמעלה הראשונה"

צילום: Issac Harari/Flash90
הצעת חוק זו תתקן את המצב הקיים ותביא לכך שמעסיקים או בעלי מתחמים מסחריים לא יוכלו לכפות על עסק או נותן שירות לעבוד בשבת בניגוד ברצונם ובכך לפגוע להם ביום המנוחה השבועי כפי שנקבע בחוק
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנה על בתי עסק (ימי המנוחה), התשע"ז-2017 של חברי הכנסת יגאל גואטה, וקבוצת חברי כנסת.

על פי החוק החדש התניה בחוזה המחייבת את פתיחת בית העסק בשבת לא תיאכף, ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה או לתבוע פיצויים מוסכמים בשל הפרתה. כן מוצע לקבוע כי הוראות אלה לא יחולו על חוזה למתן שירות הנדרש להפעלת המתחם. זאת, על מנת למנוע כפייה של עסקים לפעול בשבת במסגרת חוזים עם בעלי מתחמים מסחריים.

בדברי ההסבר נכתב: "סעיף 9ג לחוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי אין להפלות עובד שמסרב לעבוד ביום המנוחה השבועי. יחד עם זאת, הסעיף אינו מתייחס לעסקים או נותני שירות שאינם מעוניינים לעבוד ביום המנוחה ונאלצים לעשות זאת תחת חוזים הכופים עליהם לעשות כך (מקרה "הנריס" במתחם שרונה מרקט בת"א ומקרים נוספים).

הצעת חוק זו תתקן את המצב הקיים ותביא לכך שמעסיקים או בעלי מתחמים מסחריים לא יוכלו לכפות על עסק או נותן שירות לעבוד בשבת בניגוד ברצונם ובכך לפגוע להם ביום המנוחה השבועי כפי שנקבע בחוק."

ח"כ גואטה: זו הצעה חברתית מהמעלה הראשונה. ההצעה נולדה אחרי המקרה של עופר שלייפר שעבד במתחם שרונה שקיבל קנס כי בסך הכל רצה להיות עם המשפחה שלו בשבת. אני גאה בכך שכל חבריי מהאופוזיציה והקואליציה תמכו בחוק, זו תעודת כבוד לבית הזה. החוק הזה הוא דבר כאן אבל משנה מדינה. אנחנו מבינים שאין סיבה לכפות על מישהו משהו שהוא לא רוצה.

41 תמכו ללא מתנגדים.



0 תגובות